Search Museum of the Moving Image

Please be advised: the Museum will be open on Wednesday, June 19, 12:00–6:00 p.m. for the Juneteenth holiday.

Loading Events

EVENT

Day of the Dead Celebration

Wednesday, Nov 2, 2022 at 4:00 pm

Location: Kaufman Courtyard

Free Event!

From 4:00–6:30 p.m., celebrate Day of the Dead at Museum of the Moving Image with a performance by Mariachi Nuevo Amanecer Academy, followed by a presentation of Aztec Mexica dance, poetry, music from indigenous dance troupe Yayauhki Tezcatlipoka, and a face-painting session inspired by historical characters from Día de Muertos. All are welcome to explore our public altar in the Museum’s courtyard, followed by a catrina and catrin contest hosted by artist historian Rosa Ruíz and Catrinamía.

All performances are free. For a discounted price we will offer a special 6:30 p.m screening of the Oscar-winning Pixar film Coco, which tells the story of a  twelve-year-old boy accidentally transported to the world of the dead, where he seeks help to find his deceased musician great-great-grandfather so he can return to his family from the living. Ticket holders receive a 10% discount across the street at Tacuba Cantina Mexicana, where guests can sample a special menu of traditional Day of the Dead foods, with altars on view (discount valid for November 2, 2022 only).

Use code ANIMATE20 for 20% off tickets.

This program is supported in part by ConEdison.


Evento en vivo: Celebración del Día de Muertos

Miércoles, 2 de noviembre de 2022, 4:00 pm a 6:30 pm

Museo de la Imagen en Movimiento – Patio y Lobby

Acompáñanos para celebrar el Día de Muertos con música en vivo de la Academia de Mariachi Nuevo Amanecer, seguido por una presentación de baile, poesía y música Méxica con el grupo de danza indígena Yayauhki Tezcatlipoka. El público puede disfrutar de un altar en el patio del museo y participar en un concurso de catrina y catrín dirigido por la historiadora Rosa Ruíz y Catrinamía. Habrá una sesión de pintura de caras, para quienes se atrevan a disfrazarse como personajes históricos de Día de Muertos. Todas las presentaciones son gratuitas. Por un precio reducido se proyectará a las 18:30 Coco, una película de Pixar que cuenta la historia de un niño de doce años que es transportado accidentalmente al mundo de los muertos, donde busca ayuda para encontrar a su tatarabuelo del músico fallecido para que pueda regresar con su familia de la vida. Los poseedores de boletos reciben un 10% de descuento al otro lado de la calle en Tacuba Cantina Mexicana, donde los invitados pueden degustar un menú especial de comidas tradicionales del Día de Muertos, con altares a la vista (descuento válido solo para el 2 de noviembre de 2022).

El Museo de la Imagen en Movimiento ofrece exposiciones y programas públicos sobre la historia del cine, la televisión, videojuegos y el entretenimiento digital. Ven a visitar nuestras galerías y muestras como la popular exposición sobre Jim Henson y los Muppets. También ofrecemos talleres cinematográficos y películas en nuestras salas de cine. 3601 35th Ave, Astoria NY

Coco se proyecta el 2 de noviembre a las 6:30 p.m.

Este programa está patrocinado por Con Edison.

Share